مجله ایران تناسب

بهترین سالن زیبایی تهران ❤️ کجاست؟

سالن زیبایی

شاید در هر محله از تهران بتوانید چندین سالن زیبایی مشاهده کنید که همگی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به شما هستند. اما آیا همه‌ی این سالن‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما بوده و در پایان روز باعث شادی و رضایت خاطر شما شوند؟ قطعا چنین نبوده و نیست. به همین جهت نیز بسیاری از خانم‌ها سعی می‌کنند تا نمونه کارهای انجام شده در سالن‌های مختلف را بررسی کرده و یا از دوستان و آشنایان خود برای انتخاب بهترین سالن زیبایی تهران مشاوره بگیرند. در این مقاله قصد داریم تا نه تنها اصول مهم در انتخاب سالن زیبایی را به شما آموزش دهیم، بلکه رتبه‌بندی بهترین سالن‌های تهران از نگاه مخاطبان را نیز بیان کنیم.

انتخاب سالن زیبایی

طبیعتا اولین و مهمترین ملاک در انتخاب سالن زیبایی، مشاهده‌ی نمونه کارهای سالن بوده که اکثر در پیج‌های اینستاگرامی این سالن‌ها ارائه شده است. اما متاسفانه امروزه بسیاری از نمونه کارهایی که در پیج گذاشته می‌شود، با تکیه بر ادیت‌های نسبتا سنگین بوده و در اصطلاح، فوتوشاپ است. اما سالن‌های زیبایی معتبر به ندرت از این تکنیک استفاده کرده و نمونه کارهای خود را حتی به صورت لایو، در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

نکته‌ی مهمی که پس از این موضوع باید به آن توجه شود، هزینه و کیفیت خدمات ارائه شده است. شاید فکر کنید که منظور ما، هزینه‌ی کمتر یا همان ارزان‌تر است. اما در حقیقت هزینه به صورت مجزا نمی‌تواند ملاکی برای ارزیابی عملکرد سالن زیبایی باشد. همواره باید بررسی کنید که خدمت دریافت شده آیا با هزینه‌ی این خدمت تطابق دارد یا خیر. برای مثال، بسیاری از سالن‌های زیبایی، هزینه‌ی نسبتا زیادی را برای کوپ و کوتاهی مو دریافت کرده، اما بجای آنکه با شانه و قیچی و با دقت فراوان موهای مشتری را کوتاه کنند، با استفاده از ماشین اصلاح و در چند ثانیه، مو را کوتاه می‌کنند.

در بسیاری از موارد، کوپ و کوتاهی مو، برای از بین بردن موخوره انجام شده و استفاده از ماشین اصلاح، هیچ کمکی به این موضوع نخواهد کرد. در نقطه مقابل حتی باعث بدتر شدن این مشکل خواهد شد. نکته‌ی جالبتر اینجاست که همین خدمت سریع و احتمالا کم کیفیت را با هزینه‌های گزاف به پای مشتری خواهند گذاشت. پس همانطور که متوجه شدید، حتما باید خدمت دریافت شده با هزینه‌ی آن متناسب بوده و صرفا بخاطر نام سرشناس مدیر سالن یا برند شدن سالن زیبایی، هزینه‌هایی چند برابر نپردازید.

بهداشت و سلامت

اگرچه اکثر سالن‌های زیبایی در محیطی نیمه لاکچری یا لاکچری تاسیس شده و به زیبایی محیطی توجه بسیار زیادی شده است، اما این بدان معنا نیست که بهداشت محیطی رعایت شده باشد. تمامی مکان‌های پر رفت و آمد، پتانسیل بسیار بالایی در انتقال انواع بیماری‌ها داشته و حفظ بهداشت محیطی نیازمند رعایت کردن یک سری استانداردها است. اگرچه عموما این استانداردهای ظاهری حفظ می‌شود، اما تعداد سالن‌هایی که بهداشت را در حد اعلی رعایت نمایند، واقعا کم است.

اولین گام در حفظ بهداشت محیطی، جدا کردن بخش‌هایی از سالن بوده که در آن از مواد شیمیاعی استفاده می‌شود. برای مثال، در خدمات ناخن و برای کاشت و ژلیش ناخن از موادی استفاده شده که همراه با بوی نسبتا تندی است. این بوها اگرچه بی خطر هستند، اما عموما محرک سیستم تنفس و عصبی بوده که می‌توانند زمینه ساز واکنش‌های آلرژیک از جمله تنگی نفس باشند. به همین جهت نیز عموما در سالن‌های زیبایی لاکچری تهران نه تنها این بخش جدا شده، بلکه با استفاده از سیستم تهویه مطبوع مدرن، هوا هموراه در حال تصفیه شدن است.

خصوصا اگر قصد دریافت خدمات عروس را دارید، باید به سالنی مراجعه نمایید که بخش خدمات عروس آن در محیطی آرام و مجزا از سالن اصلی باشد. آماده کردن عروس بین 3 تا 7 ساعت زمان نیاز داشته و طبیعتا برای حفظ انرژی عروس خانم، نه تنها محیط باید از لحاظ رفت و آمدی کنترل شود، بلکه باید از ارتباط مستقیم میان سایر مراجعان با عروس خانم برای جلوگیری از بیماری‌های احتمالی، جلوگیری شود.

یکی از نکات مهم در رعایت بهداشت، جلوگیری از ازدحام جمعیت است. با پاندمی کرونا، اهمیت رعایت فاصله اجتماعی بیش از پیش مشخص شد. بسیاری از سالن‌های زیبایی متاسفانه هنوز هم به سیستم نوبت‌دهی با زمان مشخص عادت نداشته و تلاش می‌کنند تا کار هر مراجعی را انجام دهند. این امر باعث بهم ریختگی نوبت مراجعان دیگر شده و در نتیجه، باعث شلوغ شدن سالن خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های ارزیابی عملکرد مدیریت سالن نیز همین توجه کردن به نوبت و قبول نکردن مراجع عبوری است.

میکاپ و گریم عروس

در سطح شهر تهران، عموما از سالن‌هایی با نام بهترین سالن زیبایی یاد می‌شود که بهترین میکاپ آرتیست را به خدمت گرفته باشند. اگر دقت کرده باشید، اکثر سالن‌های زیبایی شهرت خود را بخاطر آرایش عروس که عموما توسط مدیریت مجموعه انجام می‌شود، کسب کرده‌اند. اگرچه میکاپ بسیار مهم است، اما در انتخاب سالن زیبایی همواره باید به سایر خدمات نیز دقت داشته باشید. برای مثال، اگر بهترین میکاپ آرتیست حضور داشته باشد، اما شینیون کار ماهری در مجموعه نباشد، عملا کیفیت خدمات عروس در این سالن، لنگ خواهد بود.

مدیریت سالن زیبایی

سالن‌های زیبایی عموما مشتریان بسیار زیادی داشته و همین امر نیز باعث کسب درآمد بالای مدیریت مجموعه خواهد شد. بسیاری از مدیران به دلیل این درآمد قابل توجه، رفته رفته خود را از کار کنار کشیده و تمامی خدمات را به پرسنل واگذار می‌کنند. در چندین مورد نیز مدیریت سالن زیبایی، اقدام به تاسیس شعبه دوم و … کرده است. اگرچه تاسیس شعبات جدید به خدمت‌رسانی گسترده‌تر در سطح شهر کمک خواهد کرد، اما طبیعتا امکان حضور مدیر در هر دو شعبه وجود ندارد.

همین امر نیز باعث خواهد شد تا کیفیت خدمات مجموعه به مرور زمان افت نماید. اگر دقت کرده باشید، تنها سالن‌هایی توانسته‌اند شهرت کسب کرده و در گذر زمان اعتبار خود را حفظ نمایند که مدیریت مجموعه به صورت مستمر در آن حضور داشته و بر عملکرد پرسنل خود نظارت داشته است. در هنگام انتخاب سالن زیبایی، توجه به میزان و کیفیت حضور مدیریت مجموعه نیز یکی از عوامل بسیار مهم است.

مدرک مدیریت سالن

تاسیس سالن زیبایی به دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای نیاز داشته و پس از آن با بودجه‌ی مشخصی می‌توان سالن را تاسیس نمود. اگرچه این مدرک بسیار معتبر بوده و از آن می‌توان در سطح جهانی استفاده کرد، اما در سطح شهر تهران تنها چندین مدیر وجود دارند که دوره‌های خود را در خارج از ایران گذرانده و توانسته‌اند مدرکی بالاتر از مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشند. برای مثال، فرناز صفری یکی از محدود مدیرانی است که دوره‌های خود را در کشورهای اروپایی و کانادا گذرانده و دارای مدرک معتبر جهانی است.

فرناز صفری علاوه بر مدیریت سالن خود که در منطقه 1 تهران و محله کامرانیه تاسیس شده است، دوره‌های آموزشی آرایشگری در لاین‌های مختلف را برای هنرجویان خود به دو شکل نیمه خصوصی و خصوصی نیز ارائه کرده است. گذراندن دوره‌ها در اروپا باعث شده تا ایشان به عنوان یکی از بهترین میکاپ آرتیست‌های تهران در سبک کلاسیک و اروپایی شناخته شود. سالن مجلل فرناز صفری تحت مدیریت مستقیم ایشان بوده و تمامی خدمات زیبایی را با استاندارد اروپایی ارائه می‌نماید.

خدمات سالن زیبایی

یکی از ملاک‌های دیگر برای انتخاب سالن، تنوع خدمات ارائه شده است. طبیعتا هرچقدر که سالن زیبایی مجهزتر و به روزتر باشد، دستگاه‌های جدیدی را خریداری کرده و خدمات زیبایی و سلامت مدرنتری را ارائه می‌کند. بسیاری از خدمات زیبایی و سلامتی به دستگاه‌هایی نیاز دارند که قیمت آن‌ها چندین میلیارد بوده و طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که هر سالنی آن را خریداری کرده و این خدمت را ارائه داده باشد.

برای مثال، خدمات که مربوط به مراقبت از پوست صورت هستند و یا خدماتی که جزو جوانسازی غیرتهاجمی به حساب می‌آیند، عموما به دستگاه‌های مدرن نیاز دارند. فیشیال صورت یکی از خدمات مراقبتی و زیبایی بوده که نیاز به دستگاه بخارساز اختصاصی است. همچنین لیفت ابرو نیز به روش‌های مختلفی انجام شده که هر یک نیاز به یک دستگاه متفاوت دارند. همانطور که در مقاله لیفت ابرو توضیح داده شده است، این متدها عموما با تحریک کردن لایه‌های میانی پوستی، سطح تولید کلاژن را افزایش داده و مانع از بروز علائم پیری خواهند شد. علاوه بر آن، با تقویت عضلات و یا شل کردن عضلات، ارتفاع ابرو و فاصله‌ی آن با چشم را تغییر خواهند داد.

در کنار این خدمات مدرن که نیاز به تجهیزات روز دنیا دارند، سایر خدمات عموما بستگی به تجربه و هنر پرسنل دارند. این خدمات عموما شامل کوتاهی مو، اکستنش مو، اکستنشن مژه، میکاپ، اپیلاسیون، بند انداختن، کاشت و طراحی ناخن، کراتینه (مو و ابرو) و … بوده که ابزارهای معمول از جمله قیچی، سشوار، اتوی مو، انواع کرم و ژل، لاک ناخن (در رنگ‌های مختلف)، موی مصنوعی یا طبیعی و … نیاز دارند.

اسکرول به بالا