لاغری سریع بدون رژیم ❤️ و رژیم لاغری سریع ❤️

3.7/5 - (6 امتیاز)

اگه میخوای سریع لاغر بشی ویدئو زیر رو حتما نگاه کن!

181 هزار تومان

لاغری سریع بدون رژیم ❤️ و رژیم لاغری سریع ❤️

لاغری سریع بدون رژیم بر دو اصل تکیه می‌کند:

  1. اول اینکه ژنتیک به خودی خود باعث تجمع چربی در نقاط مختلف بدن نشده، و
  2. مغز و تفکر انسان قابلیت‌هایی باور نکردنی دارند.

پس در همین ابتدای امر، این دو نکته را با خود تکرار کنید و سپس ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید. این مقاله، ابعاد جدیدی از دلایل چاق شدن را به روی شما خواهد گشود. کافیست اولین سرفصل را مشاهده کنید، تا متوجه شوید که چقدر این مسیر، ساده و آسان خواهد بود!

3.7/5 - (6 امتیاز)
لاغری سریع بدون رژیم ❤️ و رژیم لاغری سریع ❤️
    Add a header to begin generating the table of contents
    لاغری سریع بدون رژیم
    گام اول اصلاح مواد غذایی مصرفی
    گام دوم اصول مصرف غذا (لایف استایل)
    گام سوم صالاح زمان صرف غدا (لایف استایل)
    گام چهارم تقویت ذهن
    رژیم های غذایی تایید شده
    پالئو
    کم کربو
    دوکان
    کم چربی (بدون چربی)
    اتکینز
    اچ سی جی
    زون
    تناسب مدرن

    بیشتر بخوابید، به موقع بخوابید!

    شاید باورتان نشود که میزان و کیفیت خواب تا چه اندازه بر روی بدن اثرگذار است. پژوهش‌های متعددی انجام گرفته تا فقط همین یک نکته را به همگان اثبات کند که مدت و کیفیت خواب، یکی از روش‌های لاغری سریع بدون رژیم است. حداقل 7 ساعت در طول شبانه روز بخوابید و سعی کنید که ساعت خواب شما، بین 10 شب الی 6 صبح باشد. هرچقدر میزان کم خوابی و بد خوابی بیشتر باشد، مغز انسان فرمان‌های بیشتری در خصوص نیاز به کالری صادر می‌کند!

    بیدار ماندن (خصوصا پس از نیمه شب)، باعث احساس نیاز به غذا خوردن شده و می‌تواند باعث افزایش 6 درصدی انرژی (کالری) دریافتی در بدن شود. بنابراین، هنگامیکه فرد بیدار بماند، خواه ناخواه به سراغ یخچال رفته و چیزی برای خوردن پیدا می‌کند.

    لاغری سریع بدون رژیم و اصول غذا خوردن

    معده‌ی انسان خاصیت کشسانی دارد، بنابراین هر چقدر غذای بیشتری وارد آن شود، کشیده‌تر شده و باز هم جای بیشتری باز خواهد شد (البته نه تا ابد!). از طرف دیگر، پیام‌های مبنی بر پر شدن معده و سیری نیز با تاخیر (تقریبا 5 دقیقه‌ای) به مغز صادر می‌شوند. ترکیب این دو ویژگی انسانی باعث می‌شود که اکثر ما، عموما بیشتر از نیاز واقعی و حتی بیشتر از ظرفیت بدنمان، غذا دریافت کنیم.

    این اتفاق روزانه حداقل 2 بار (نهار و شام) تکرار شده و ما هر بار، غذای بیشتری را وارد معده کرده و باعث کشیدگی بیشتر آن خواهیم شد. لاغری سریع بدون رژیم اینبار بسیار آسان به ما کمک می‌کند. کافی است که مدت زمان غذا خوردن خود را افزایش دهید. بجای اینکه با سرعت بسیار زیاد (عموما همه‌ی ما بجای جویدن غذا، آن را می‌بلعیم)، با آرامش کامل و در مدت زمانی معادل تقریبا یک ربع، غذا را میل کنید. به همین سادگی! با این روش نسبتا ساده، پیش از کش آمدن معده، فرمان سیری به مغز ارسال شده و پرخوری هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

    بیشتر غذا بخورید اما بهتر غذا بخورید

    احتمالا همه‌ی انسان‌ها می‌دانند که تعدد وعده‌های غذایی، باعث سلامت دستگاه گوارش بدن شده و جلوی افزایش وزن را نیز می‌گیرد. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در طول روز، حداقل پنج وعده‌ی غذایی داشته باشید. این یعنی، علاوه بر سه وعده‌ی اصلی (صبحانه، نهار و شام) از میان‌وعده‌ی صبح و عصر نیز استفاده کنید. اما حواستان باشد که میزان مصرف کربوهیدرات، لبنیات و شکر را کنترل کنید.

    اگر در دو وعده از روز، از غذاهای فیبردار استفاده کنید (میوه و سبزیجات) و یا غذاهای پخته شده (به جای سرخ شده) میل کنید، میزان دریافت کالری بدن کاهش یافته و به سرعت در مسیر لاغری سریع بدون رژیم قدم برخواهید داشت. بنابراین، شما غذای بیشتری میل می‌کنید، تنوع غذایی خود را بالا می‌برید، اما وزنتان را کاهش می‌دهید. این همان قدرت جادویی مغز است!

    لاغری سریع بدون رژیم با اصلاح عادت غذایی

    لاغری سریع بدون ورزش

    همانطور که تا به این قسمت مطالعه کردید، هیچ اثری از نخوردن در رژیم غذایی شما وجود ندارد. بلکه باید عادت غذایی را اصلاح کرد. اما در این بین، بهتر است عادت خود را در موارد زیر، اصلاح کنید:

    • مصرف لبنیات را محدود کنید
    • نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید
    • مصرف شکر (و نوشیدنی‌های دارای شکر همانند نوشابه) را محدود کنید
    • از غلات کامل و سبوس دار در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید
    • سعی کنید بخشی از مصرف گوشت خود را کم کرده و به جای آن از سایر پروتئین‌ها (عدس، سویا و …) استفاده کنید
    • در ساعات مناسبی از روز، غذا بخورید (چند ساعت قبل از خواب، فقط غذاهای سبک مصرف شود)
    بعد از اصلاح این عادت‌های غذایی (و نه حذف کردن خوراکی‌ها)، نوبت به بعد روانی لاغری سریع بدون رژیم می‌رسد.

    نقش باورهای ذهنی (روانی) در لاغری سریع بدون رژیم

    مغز انسان و در حقیقت باورهای انسان، نقشی پررنگ و در عین حال مخفی در زندگی انسان دارند. بسیاری از تصمیمات ما، صرفا برای دریافت پاداش‌های ذهنی صورت می‌گیرد. بنابراین، برای لاغری سریع بدون رژیم حتما باید به این جنبه از انسان توجه شود. در این مسیر، اقدامات زیر را انجام دهید. با خواندن مطالب زیر، مطمئنا متوجه دلیل هریک می‌شوید، بنابراین در خصوص آن‌ها توضیحی داده نمی‌شود.

    • لباسی بسیار شیک با یک یا دو سایز کمتر از سایز فعلی خود خریداری کنید و در جایی بگذارید که قابل رویت باشد.
    • از ظروف (قاشق، بشقاب، لیوان و …) کوچکتر برای صرف کردن غذا استفاده کنید.
    • سعی کنید مصرف غذاهای آماده و رستورانی را کم کنید (مگر به عنوان جایزه‌ای پس از کاهش سایز).
    • اگر لباس بسیار شیک (که قبلا خریدید) سایزتان شد، یک مهمانی بگیرید و دوستانتان را دعوت کنید.

    تمامی موارد فوق، باعث تشویق ذهن شما شده و همواره در پس ذهن خود، دلیلی برای اقداماتتان وجود دارد. ذهن شما، شما را مجاب به پیگیری روزانه‌ی پیشرفتتان کرده و روند رضایت از اندام شخصی را تسریع خواهد کرد.

    اصلاح فعالیت بدنی

    با مدرن شدن زندگی، تحرک ما به حداقل رسیده است. بعضی افراد حتی هنگامیکه قصد دارند به سوپرمارکت یا مغازه‌ی آن طرف خیابان بروند نیز موتور یا ماشین خود را روشن می‌کنند! بدیهی است که برای کاهش وزن، باید تناسبی میان کالری دریافت کرده و فعالیت بدنی وجود داشته باشد. تمامی موارد فوق، به ما کمک می‌کند تا میزان کالری وارد شده به بدن را کنترل نماییم، اما همزمان نیز باید با اصلاح کردن فعالیت بدنی، میزان مصرف انرژی را نیز افزایش دهیم. برای این کار، کافیست هر روز، میزان پیاده روی خود را کمی افزایش دهیم.

    ترکیب کنترل کالری دریافتی، اصلاح باورهای ذهنی و افزایش فعالیت بدنی، لاغری سریع بدون رژیم را تضمین می‌کند. علاوه بر پنج اصل طلایی، اقداماتی را می‌توانید انجام دهید که کاهش وزن را تسریع و تضمین کند. لاغری همیشگی با آرامش همیشگی، پکیجی است برای کاهش وزن تضمینی در منزل. اگر اهل رژیم گرفتن نیز هستید، تمامی رژیم های لاغری سریع و موثر در ادامه توضیح داده می‌شوند. این متد مدرن نه تنها باعث لاغری شده، بلکه به درمان مشکلات گوارشی از جمله درمان یبوست نیز کمک کرده و باعث کاهش وزن بدون بازگشت نیز می‌شود.

    لاغری سریع بدون رژیم
    9.4/10

    رژیم لاغری سریع و موثر

    رژیم های غذایی با کنترل مواد غذایی مصرف شده، باعث لاغری سریع می‌شوند. تا کنون هشت رژیم غذایی کارآمدی خود را ثابت کرده و باعث کاهش وزن و خصوصا تجمع چربی در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامی این هشت رژیم به ترتیب: پالئو، وگان، کم کربو، دوکان، کم چرب، اتکینز، اچ سی جی و زون بوده که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. این رژیم‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با شرایط شما همخوانی داشته و برای شما بهتر است. یادتان باشد که رژیم لاغری سریع تنها در صورتی مفید است که بتوانید بعد از آن، وزن خود را حفظ کنید.

    رژیم پالئو

    انسان در طول هزاران سال گذشته با تغییراتی روبرو شده است، مریضی‌های جدید به وجود آمده، بیشتر افراد جامعه چاق شده، تحرک کم شده و … بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین روش زندگی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر، دنبال کردن رژیم غذایی اجداد و نیاکان غارنشین است. آنهایی که غذای خود را فقط از طریق شکار کردن به دست می‌آورند و صد البته در این راه، انرژی زیادی نیز مصرف می‌کردند. در لاغری سریع با رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده و تراریخته اجتناب کرد و مصرف لبنیات نیز به حداقل برسد.

    در رژیم پالئو از مصرف غلات و لبنیات اجتناب شده و به جای آن، غذاهای مقوی و پروتئین دار، سبزیجات و میوه‌ها و دانه‌های مغذی مصرف می‌شود. طبیعتا با گذشت صدها و شاید هزاران سال از قرار گرفتن لبنیات در رژیم غذایی انسان، حذف کامل آن منطقی نبوده و باعث ایجاد بعضی کمبودها در بدن شود. با این حال، این رژیم غذایی تاثیرگذاری خود در لاغری سریع را اثبات کرده است.

    مزایا و معایب رژیم پالئو در لاغری سریع

    این رژیم غذایی نه تنها باعث لاغری شده، بلکه به سرعت به فرد کمک می‌کند تا یکی دو سایز کم کند. علاوه بر آن، به دلیل اجتناب از چربی و لبنیات، احتمال ابتلا به بیماری‌های رایج این دوره از جمله بیماری‌های قلبی از جمله چربی خون، قند خون، فشار خون و افزایش کلسترول بد خون و تری گلیسرید را به شدت کاهش می‌دهد. در نقطه‌ی مقابل، به دلیل حذف غلات، حبوبات و لبنیات، ممکن است کمبودهایی در بدن فرد مشاهده شود. از آنجایی که غلات منبع اصلی فیبر هستند، افرادی که از رژیم پالئو استفاده می‌کنند، حتما باید به مقدار بیشتری، میوه مصرف نمایند.

    رژیم پالئو
    8/10

    رژیم وگان برای لاغری سریع

    هدف اصلی رژیم غذایی وگان (یا همان گیاه‌خواری) کمک به لاغری نبوده است، بلکه بیشتر یک نوع منش و تفکر برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از کشتن حیوانات است. بنابراین، رژیم وگن بیشتر منش و تفکری است که افراد وگان (گیاه خوار)، دنبال می‌کنند. همانطور که از اسم این رژیم لاغری سریع (گیاه خواری) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت یا فرآوردهای گوشتی در آن ممنوع است. این رژیم دقیقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌های گوشتی در آن ممنوع است، بلکه مشتقات حیوانی همچون تخم مرغ، عسل، آب پنیر، آلبومین و … نیز نباید مصرف شوند.

    در حقیقت وگانیسم دشوارترین نوع گیاه‌خواری (وجترینیسم) است. برای لاغری در رژیم وگان، کالری ورودی به بدن محدود شده و تکیه بر غذاهای فیبرداری است که هم به دستگاه گوارش کمک می‌کند و هم احساس سیری به فرد می‌دهد. در عمل، لاغری سریع با این رژیم امکان پذیر نبوده، اما در بلند مدت و با حفظ این رژیم، می‌توان زندگی سالمتری را مشاهده نمود.

    مزایا و معایب رژیم وگان

    مهمترین مزیت این رژیم غذایی، داشتن بدنی سالم‌تر، سبک‌تر و سرحال‌تر است. کاهش کالری و مواد گوشتی، احتمال ابتلا به بیماری و امراض مختلف، خصوصا بیماری‌های قبلی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان را کاهش می‌دهد. اما از طرفی، بسیاری از مواد غذایی مغذی، از جمله ویتامین‌ها در این رژیم به بدن نرسیده و ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. مهمترین ویتامین‌هایی که بدن به آنها نیاز داشته اما در این رژیم وجود ندارند، شامل بی12، دی، ید، کلیسیم، آهن، روی، امگا 3 و … است.

    رژیم وگان
    8.5/10

    رژیم لاغری سریع

    رژیم کم کربو

    کربوهیدارت عامل اصلی سوخت و ساز در بدن است. اگر بین میزان کربوهیدرات ورودی به بدن و میزان انرژی مصرف شده (بر اثر فعالیت)، تعادل وجود داشته باشد، فرد هیچوقت مبتلا به چاقی نمی‌شود. اما متاسفانه در جوامع مدرن، به دلیل کاهش فعالیت و افزایش تنوع غذاهای خوشرنگ و لعاب، همواره بخشی از کربوهیدرات مصرف شده، تبدیل به چربی شده و در نقاط مختلف بدن، جمع می‌شود. کاهش میزان کربوهیدرات ورودی جزو اصول اولیه در تمامی رژیم‌های غذایی بوده است. شاید اولین رژیم‌های غذایی با تکیه بر همین تکنیک، بسیار موفق هم بوده باشند. در رژیم کم کربو، میزان کربوهیدرات ورودی به بدن نباید بیشتر از 20 گرم در روز باشد.

    با محدود کردن میزان کربوهیدرات ورودی، بدن ناچار می‌شود که برای سوخت و ساز خود از چربی‌های خود استفاده کرده و رفته رفته، لاغری اتفاق افتاد. برای این اتفاق، ابتدا اسیدهای چرب وارد جریان خون و کبد شده و به ماده‌ای به نام کتون تبدیل می‌شوند. به همین جهت نیز به این رژیم‌های غذایی، رژیم‌های کتوژنیک نیز گفته می‌شود. بنابراین، بدن از اسید چرب و کتوژنیک، به جای کربوهیدرات استفاده کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

    مزایا و معایب کم کربو برای لاغری سریع

    این رژیم برای کاهش چربی‌های نواحی شکم و پهلو بسیار مفید است و یکی از روش‌های لاغری سریع تضمین شده است. تحقیقات نشان داده که این رژیم، می‌تواند چند برابر سایر رژیم‌های لاغری سریع، به کاهش وزن کمک نماید. با این حال، زیاده‌روی در این رژیم (کم شدن زیاد کربوهیدرات) ممکن است باعث حالتی به نام کتواسیدوز غیر دیابتی شود. این حالت به دلیل افزایش سطح کلسترول خون رخ داده و حالت خطرناکی به حساب می‌آید.

    رژیم کم کربو
    7.4/10

    رژیم دوکان Dukan

    با گسترش علم و دانش، محققان متوجه شدند که می‌توان رژیم‌های غذایی مختلف را با یکدیگر ترکیب نمود و به حالت بهتری دست یافت. رژیم لاغری سریع دوکان ترکیب رژیم کم کربو با یک روش دیگر بوده که در آن، علاوه بر کاهش کربوهیدرات دریافتی، مقدار پروتئین افزایش می‌یابد. همانطور که در رژیم کم کربو، لاغری سریع اتفاق می‌افتاد، در این روش نیز لاغری سریع بدست می‌آید، اما علاوه بر آن، مصرف پروتئین به حفظ سلامت بدن و ماندگاری لاغری کمک می‌کند.

    رژیم دوکان در سه مرحله انجام شده و در صورت رعایت اصول، می‌تواند باعث کاهش وزن 15 کیلوگرمی در مدت دو ماهه شود. این رژیم باید تحت نظر متخصص انجام گرفته تا انجام مراحل با دقت دنبال شود. در مرحله اول، مصرف روزانه پروتئین کم چربی یا بی چربی به همراه جو دو سر تجویز می‌شود. مرحله اول بین یک تا هفت روز ادامه داشته و در مرحله دوم، سبزیجات بدون نشاسته جایگزین پروتئین می‌شوند. در مرحله آخر پروتئین، چربی و کربوهیدرات در میزان بالا مصرف می‌شود. شرط اصلی این رژیم، دریافت روزانه هزار کالری و صد گرم پروتئین است.

    مزایا و معایب لاغری سریع با رژیم دوکان

    این رژیم غذایی نسبتا مدرن، علاوه بر لاغری سریع، ماندگاری وزن را نیز تضمین می‌کند. به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف و مورد نیاز بدن، احتمال بروز اثرات جانبی در این رژیم به حداقل می‌رسد. شاید تنها عیب دوکان، نیاز به نظارت مستمر و دقیق متخصص تغذیه باشد که کار را برای فرد، دشوار می‌کند.

    رژیم دوکان
    8.4/10

    رژیم کم چرب

    قاعدتا چاقی به علت تجمع چربی است و هر چقدر هم که مصرف چربی کاهش یابد، لاغری بهتری شکل می‌گیرد. رژیم کم چرب یا کاملا کم چرب (Ultra low foat) مصمم است که میزان چربی دریافتی در روز، کمتر از ده درصد تمام کالری دریافتی باشد. به صورت میانگین، 30 درصد مواد غذایی دریافتی بدن، چربی است، اگر این میزان به ده درصد کاهش یابد، مسیر برای رسیدن به لاغری هموار می‌شود. البته باید دقت داشت که این متد، فقط برای لاغری سریع توصیه شده و دنبال کردن آن برای طولانی مدت، موجب بروز بیماری‌های مختلف و تضعیف بدن می‌شود.

    برنامه‌ی غذایی رژیم کم چرب شامل هشتاد درصد کربوهیدرات، 10 درصد پروتئین و نیز 10 درصد چربی است. بنابراین، بدن با کمبود کربوهیدرات روبور نشده و به همین جهت نیز این رژیم، در دسته‌ی رژیم‌های کتوژنیک قرار نمی‌گیرد.

    مزایا و معایب رژیم کم چرب

    کاهش رژیم یا تقریبا حذف آن، باعث لاغری سریع افراد فربه (بسیار چاق) شده و مانع از شدت گرفتن و پیشرفت بیماری مولتیپل اسکلوزیس یا همان ام اس می‌شود. از آنجایی که مصرف چربی کاهش یافته، احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی از جمله چربی خون و بیماری‌های ناشی از آن (سکته، گرفتگی عروق و …) نیز کاهش می‌یابد. اما از طرفی، به دلیل تکیه بر کربوهیدرات، این رژیم ممکن است باعث بیماری قند خون (نوع دوم) شده و در کل بدن را ضعیف نماید. رژیم کم چرب به دلیل حذف بسیاری از مواد غذایی از مواد مصرفی روزانه، در طولانی مدت مضر بوده و اصلا توصیه نمی‌شود. علاوه بر آن، رعایت کردن و دنبال کردن این رژیم نیز نیاز به اراده‌ی جدی دارد.

    رژیم کم چرب
    6.4/10

    لاغری سریع با رژیم اتکینز

    یکی  از شاخه‌های رژیم کم کربو، اتکینز بوده که به دلیل موفقیت بسیار زیاد، محبوبیت فراوانی پیدا کرد. در رژیم Atkins، فرد مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و به جای آن، پروتئین و چربی بیشتری دریافت می‌کند. بدین ترتیب، فرایند کاهش وزن و لاغری سریع، به شکل بهتری اتفاق می‌افتد. اولین اثر این رژیم، کاهش اشتها است و بنابراین، فرآیند لاغری به صورت خودکار به جریان افتاده و به مرور زمان، کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

    اتکینز که هنوز هم در حال مطالعه بوده و محققان اعداد و ارقام متفاوتی از میزان اثرگذاری آن ارائه کرده‌اند، در چهار گام کلی اتفاق می‌افتد. در گام اول، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 20 گرم در طول روز کاهش یافته و این کار برای چهارده روز ادامه می‌یابد. با رسیدن به وزن مناسب (بر مبنای شاخص توده بدنی)، سه مرحله‌ی دیگر آغاز شده و میزان کربوهیدرات افزایش می‌یابد. این رژیم باید تحت نظر فرد متخصص اجرا شود.

    مزایا و معایب رژیم اتکینز

    سرعت بالا و در حقیقت لاغری سریع اولین مزیت این روش بوده و علاوه بر آن، سوزاندن چربی‌های شکم و پهلوها نیز باعث افزایش جذابیت این متد شده است. بهبود سلامت به دلیل کنترل مواد غذایی مصرفی و کاهش قند خون، افزایش کلسترول خوب خون و کاهش میزان تری گلیسیرید از جمله مواردی است که در این رژیم همراه با لاغر کردن، اتفاق می‌افتد. عیب اصلی رژیم آتکینز، سختی رعایت کردن آن و همچنین نیاز به نظارت مستمر متخصص تغذیه است.

    رژیم اتکینز
    8.7/10

    رژیم اچ سی جی HCG

    اچ سی جی یکی از سریع‌ترین و صد البته دشوارترین رژیم های غذایی برای لاغری سریع است. در این متد، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) به حداکثر سرعت خود رسیده و در عین حال، فرد احساس گرسنگی نمی‌کند. به همین جهت نیز چربی سوزی با حداکثر سرعت ادامه می‌یابد. این رژیم غذایی بر مبنای هورمون گنادوتروپین جفتی انسان یا همان Human Chorionic Gonadotropin شکل گرفته که این هورمون در حقیقت جزو علائم ابتدایی بارداری زنان است. کاربرد اصلی این هورمون، تولید هورمون‌های ثانویه برای تغذیه‌ی جنین بوده و اثرات جالب توجهی دارد. علاوه بر آن، از این هورمون برای درمان بعضی موارد نازایی نیز استفاده می‌شود.

    این رژیم در سه گام انجام می‌شود. ابتدا مکمل‌های هورمونی HCG بع شکل قطره، قرص، تزریق و … استفاده شده و در مرحله دوم، میزان انرژی دریافتی در طول روز به کمتر از 500 کالری کاهش می‌یابد. با ادامه این روند که بین سه الی شش هفته ادامه دارد، وارد مرحله‌ی نهایی یعنی مرحله‌ی سوم شده که در آن، مصرف مکمل متوقف شده و میزان کالری افزایش می‌یابد.

    معایب رژیم HCG

    به اعتقاد بسیاری از افراد، استفاده از مکمل‌های هورمونی کار پسندیده‌ای نیست و می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این باور، رژیم اچ سی جی با محدود کردن کالری، ممکن است باعث عضله سوزی شده و سلامت جسمانی را به خطر بیندازد. این روش بر خلاف سایر روش‌ها، میزان چربی سوزی بالایی نداشته و صرفا میزان مصرف کالری بدن در آن کاهش می‌یابد. همچنین، به دلیل تکیه‌ی متد اچ سی جی بر مکمل‌های هورمونی و از آنجایی که در بازار ایران، دستیابی به مکمل‌های اصل و تایید شده باسختی همراه است، در کل توصیه نمی‌شود که از این رژیم برای رسیدن به لاغری استفاده شود.

    رژیم اچ سی جی
    5.7/10

    رژیم لاغری سریع زون

    با رشد دانش و علم، متدهای قدیمی لاغری تکامل پیدا کردند. رژیم زون Zone نیز یکی از روش‌های مدرن است که تمرکز را از کربوهیدرات به شاخص گلیسمی منتقل کرده است. شاخص گلیسمی یا همان Glycemic Index بدون توجه به نوع غذا، میزان افزایش قند خون پس از صرف وعده‌های غذایی را اندازه می‌گیرد. تمرکز زون بر پایین نگهداشتن این شاخص، یا بعبارتی پایین نگهداشتن میزان قند خون دریافتی است. به طور کلی، رژیم زون برای لاغری سریع، میزان کربوهیدرات روزانه را بین 35 الی 45 درصد از کل کالری دریافتی نگهداشته و علاوه بر آن، پروتئین و چربی را نیز محدود به 30 درصد می‌نماید.

    این رژیم لاغری سریع که بیشتر جنبه درمانی دارد، علاوه بر کاهش وزن، به درمان و یا پیشگیری از بیماری‌ها و التهابات مزمن کمک می‌کند. طبیعتا اولین دستآورد آن نیز کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید است. وعده‌های غذایی روزانه در رژیم لاغری زون شامل یک سوم پروتئین و دو سوم سبزیجات و میوه‌های فیبردار است. زون تاکید می‌کند که چربی مصرف شده باید غیر اشباع و حجم آن متعادل باشد. روغن زیتون، آووکادو و بادام جزو چربی‌های غیر اشباع به حساب می‌آیند.

    مزایا و معایب رژیم زون

    همانطور که بیان شد، این رژیم غذایی بیشتر جنبه درمانی داشته و علاوه بر لاغری، همراه با کاهش قند خون است. کاهش چربی‌های دور کمر، تسکین التهابات بدنی و … جزو ویژگی‌های بسیار خوب این رژیم غذایی هستند. در این رژیم غذایی، مصرف کربوهیدرات‌های خاص که در بعضی مواد غذایی همچون موز، برنج، سیب زمینی و … وجود دارد، کلا ممنوع می‌شود. چرا که شاخص گلیسمی این مواد غذایی بالا بوده و قند خون پس ازمصرف آن‌ها، افزایش زیادی می‌یابد.

    رژیم اچ سی جی
    7.7/10

    هم بله و هم خیر! اگرچه ژنتیک نقش مهمی در وزن دارد، اما ژن‌های ما نمیتوانند به تنهایی باعث ایجاد بافت‌های چربی در نقاط مختلف بدن شوند. بلکه عامل اصلی اضافه وزن، عدم تناسب میان کالری دریافتی و انرژی مصرفی ما در طول روز است.

    در عمل، حتی چاق شدن نیز در 3 روز امکان پذیر نیست (حتی در افراد با استعداد بالای چاقی). بنابراین، لاغری در 3 روز بیشتر شبیه به شعارهای تبلیغاتی است. آنچه در لاغری سریع مهم است، حفظ وزن پس از رسیدن به وزن ایده آل بوده که به زمان بیشتر و اراده‌ی قویتری نیاز دارد.

    با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود سراغ چربی های بدن رفته و آنها را می‌سوزاند. برای این کار، ابتدا اسیدهای چرب وارد جریان خون شده و عازم کبد می‌شوند. در کبد، این اسیدهای چرب تبدیل به ماده‌ای به نام کتون می‌شود. رژیم‌های غذایی ای که در آن کاهش مصرف کربوهیدرات باعث تولید ماده‌ی کتون در کبد شود، به نام رژیم‌های کتوژنیک شناخته می‌شوند. این رژیم‌ها خصوصا برای لاغری در ناحیه‌ی شکم و پهلو مناسب هستند.

    میوه و سبزیجات دارای فیبر هستند. فیبرها نه تنها حجیم هستند (باعث احساس سیری می‌شوند)، بلکه بخاطر فرآیند نسبتا طولانی هضم شدنشان، فرد دیرتر احساس گرسنگی می‌کند. به همین دلیل نیز تا مدت بیشتری، به غذا میل نداشته و نتیجتا با کاهش کالری دریافتی، به سمت کاهش وزن حرکت میکند.

    یوگا و سایر فعالیت‌های ذهنی به ما کمک می‌کنند تا کنترل بیشتری بر روی عملکرد جسم خود داشته باشیم. این فعالیت‌ها به ما کمک می‌کنند از رفتارهای هیجانی و احساسی، خصوصا پرخوری احساسی دوری کرده و نتیجتا نه تنها مانع چاقی شوند، بلکه لاغری را نیز به همراه داشته باشند.

    کیفیت و زمان خواب، به رفتارهای منطقی انسان کمک کرده و مانع از پرخوری احساسی و یا مصرف غذا بدون احساس گرسنگی میشود. افرادی که خواب کافی نداشته باشند و یا در ساعت درست نخوابند، ناخودآگاه تمایل بیشتری به مصرف تنقلات در نیمه شب دارند و به همین جهت نیز لاغر شدن آنها، دشوار خواهد شد.

    اگر فرد بلافاصله پس از غذا خوردن بخوابد، نه تنها مشکلات گوارشی (از جمله رفلاکس معده) رخ می‌دهد، بلکه اکثر کالری دریافت شده از غذا، تبدیل به چربی شده و باعث چاق شدن فرد می‌شود. بهتر است وعده‌های غذایی قبل از خواب سبک بوده و چند ساعت قبل از خواب، غذاهای سنگین میل نشود.

    تا کنون رژیم های متعددی برای لاغری سریع معرفی شده است. انتخاب رژیم باید پس از مشاوره با متخصص تغذیه انجام شود. با این حال، هشت رژیم غذایی تایید شده برای لاغری سریع به شرح زیر هستند:

    • پالئو
    • کم چربی (Ultra low fat)
    • وگان
    • کم کربوهیدرات
    • زون
    • اچ سی جی
    • اتکینز
    • دوکان

    بهترین نوع لاغری، کاهش وزن و ماندگاری کاهش وزن است. این لاغری سریع بدون بازگشت را نمی‌توان صرفا با دنبال کردن رژیم غذایی بدست آورد، بلکه باید در کنار کنترل مواد غذایی مصرفی، لایف استایل یا سبک زندگی را نیز دستخوش تغییر نمود. با اصلاح سبک زندگی می‌توان به لاغری همیشگی دست یافت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *