کاهش وزن بدون بازگشت ❤️ از آرزو تا ترازو ❤️

4/5 - (4 امتیاز)

اگه میخوای سریع لاغر بشی ویدئو زیر رو حتما نگاه کن!

181 هزار تومان

کاهش وزن بدون بازگشت ❤️ از آرزو تا ترازو ❤️

کاهش وزن بدون بازگشت یکی از مهمترین دغدغه‌ی جوامع مدرن است. سبک زندگی و یا همان لایف استایل افراد در جوامع مدرن، باعث مشکلات جانبی فراوانی شده که یکی از مهمترین آن‌ها، تجمع چربی در نقاط مختلف بدن و چاقی است. به همین جهت نیز مراجعه به متخصصان تغذیه برای کنترل چاقی و یا رسیدن به وزن ایده‌آل در سرتاسر جهان بسیار رایج شده و پکیج‌های متعدد و متنوعی برای رسیدن به وزن ایده‌آل، معرفی شده‌اند. اما کدامیک از این روش‌ها، راهکاری قطعی برای رسیدن به بدن و هیکل ایده‌آل است؟

کاهش وزن بدون بازگشت ❤️ از آرزو تا ترازو ❤️
    Add a header to begin generating the table of contents
    شاخص توده بدنی مناسب سن
    بین 19 الی 24 سال معادل 22
    بین 25 الی 34 سال معادل 23
    بین 35 تا 44 سال معادل 24
    بین 45 تا 54 سال معادل 25
    بین 55 تا 64 سال معادل 26
    بالای 65 سال معادل 27
    4/5 - (4 امتیاز)

    چاقی چیست؟!

    قبل از اینکه به کاهش وزن بدون بازگشت بپردازیم، اول باید از خودمان این سوال را بپرسیم که آیا ما واقعا چاق هستیم و یا فقط بخاطر انرژی منفی اطرافیانمان تمایل به کم کردن وزن داریم؟! در بسیاری از موارد مشاهده شده که داشتن یک شریک/پارتنر با رفتار نامناسب، افراد را وادار به کاهش وزن کرده در حالیکه بدن آنها کاملا نرمال و جذاب بوده است. پس ابتدا نیاز است تا از یک ملاک جهانی و استاندارد برای ارزیابی وضعیت کنونی وزنمان استفاده کنیم. قطعا BMI به گوش شما خورده است. اما چگونه آن را محاسبه کنیم؟

    محاسبه BMI

    شاخص توده بدنی یا همان Body Mass Index فرمول ساده‌ای است برای اطلاع از وضعیت چاقی/لاغری افراد. کافی است ابتدا وزن خود را بر قدتان به توان دو (قد ضربدر قد) تقسیم کنید. دقت داشته باشید که وزن باید به کیلوگرم (مثلا 75.4 کیلوگرم) و قد باید به متر (1.78 متر) باشد.

    برای مثال، اگر وزن شما 63.2 کیلوگرم و قد شما 1.67 متر باشد، بنابراین شاخص BMI شما حاصل تقسیم 63.2 کیلوگرم تقسیم بر 2.78 (1.67 ضربدر 1.67) و معادل 22.66 خواهد شد. طبیعتا، به دلیل تغییرات فیزیکی بدن انسان در سال‌های مختلف، محدوده‌ی مناسب BMI تغییر می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت که عدد BMI مناسب در سنین مختلف، مطابق با اعداد زیر است:

    • افراد بین 19 الی 24 سال: معادل 22
    • افراد بین 25 تا 34 سال: معادل 23
    • افراد بین 35 تا 44 سال: معادل 24
    • افراد بین 45 تا 54 سال: معادل 25
    • افراد بین 55 تا 64 سال: معادل 26
    • افراد بالاتر از 65 سال: معادل 27

    برای راحتی کار، می‌توانید از نمودار زیر نیز برای پیدا کردن سریع BMI خود و همچنین وضعیت سلامت وزنی/قدی خود استفاده کنید.

    اگر در محدوده‌ی نارنجی بودید، بهتر است کم کم تغذیه و فعالیت خود را اصلاح کنید و اگر در محدوده‌ی قرمز رنگ بودید، واقعا باید به دنبال کاهش وزن بدون بازگشت به ناحیه‌ی قرمز و حتی نارنجی باشید. اما اگر در محدوده‌ی سبز قرار دارید، کمی دست نگهدارید، شما چاق نیستید! فقط باید اعتماد به نفس خود را بالا برده و یا اگر به دلیل تجمع چربی در نقاط خاص بدن (مثلا شکم و یا باسن) چاق به نظر می‌رسید، در لایف استایل خود، تغییراتی ایجاد کنید تا با حفظ وزن، هیکل بهتری داشته باشید.

    اولین قدم به سوی کاهش وزن بدون بازگشت

    همه‌ی ما چندین بار مسیر لاغری را دنبال کردیم و دست‌آوردهایی هم داشته‌ایم که تا مدت‌ها به آن افتخار کنیم. اما واقعیت این است که مهمتر از لاغر کردن، حفظ کردن آن و یا همان کاهش وزن بدون بازگشت است. بنابراین، اولین قدم و مهمترین قدم در این مسیر، ثبات و پایبندی است. اگر واقعا هدفتان را دوست دارید و مطمئن هستید که رسیدن به وزن مطلوب باعث رضایت خاطر شما شده و علاوه بر آن، سلامتی را به شما هدیه می‌کند، پس نه تنها آن را دنبال کنید، بلکه به آن پایبند باشید. اگر به این تصمیم پایبند هستید، ادامه‌ی متن را که بر اساس مطالعات و پژوهش‌های جهانی بوده و صد درصد جواب داده است را مطالعه کنید.

    اصلاح تغذیه

    طبیعتا، رعایت تغذیه یکی از بخش‌های مهم کاهش وزن بدون بازگشت است. هنگامیکه که در خصوص رعایت تغذیه صحبت می‌شود، اصلا و ابدا منظور نخوردن نیست! بلکه مهم مقدار و زمان مصرف مواد غذایی مختلف است. در رژیم‌های غذایی اصولی، هیچ چیز از برنامه‌ی غذایی فرد حذف نمی‌شود. چراکه اصولا بار روانی حذف یکی از خوراکی‌های محبوب، بسیار زیاد بوده و باعث ناامیدی و از بین رفتن پایبندی افراد به پروسه‌ی لاغری می‌شود.

    اجتناب از رژیم های غذایی زودگر برای کاهش وزن بدون بازگشت

    رژیم های غذایی عموما برای مدت زمان کوتاه یک ماهه و یا نهایتا سه ماهه در اختیار افراد قرار گرفته و اگرچه تاثیر بسیار مناسبی بر لاغری افراد دارند، اما پس از یک یا دو دوره، اکثرا منجر به بازگشت وزن می‌شوند. دلیل آن کاملا مشخص است: این رژیم‌ها برای لاغری در سریع‌ترین زمان ممکن ایجاد شده‌اند و به سرعت نیز کارآیی خود را از دست می‌دهند. طبق تحقیقات بعمل آمده در سال 2016 میلادی، تقریبا 30 درصد از افرادی که رژیم غذایی داشتند، به وزن قبلی خود بازگشتند. در حقیقت، چیزی که باعث کاهش وزن بدون بازگشت می‌شود، رژیم غذایی نیست، بلکه اصلاح لایف استایل یا همان سبک زندگی است.

    فقط بخاطر گرسنگی غذا بخورید

    شاید به نظر شما خنده‌دار باشد! اما واقعیت این است که اگر توجه کنید، بسیاری از مواقع صرفا از روی بیکاری یا بی حوصلگی، سراغ یخچال و یا تنقلات روی میز می‌رویم و چیزی برای خوردن پیدا می‌کنیم. همین ریزه‌خواری‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش وزن ما دارد. پس هربار که به دنبال چیزی برای نوش جان کردن می‌گردید، از خودتان بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستم؟! این تمایل به خوردن، نوعی واکنش احساسی/عصبی بوده که در مواقع بیکاری، سر رفتن حوصله، غم، استرس، ناراحتی و … به انسان دست می‌دهد و باید با آن مقابله کرد. هر وقت به دنبال چیزی بودید و تمایلی به خوراکی‌های سالم همانند میوه (مثلا هویج یا سیب) نداشتید، احتمالا درحال پرخوری عصبی هستید. پس دست نگهدارید!

    برنامه ی غذا

    برنامه‌ریزی برای همه‌ی کارها باعث بهتر انجام شدن آن‌ها می‌شود. برای کاهش وزن بدون بازگشت، بهتر است هر روز، برنامه‌ی غذایی روز بعدی چیده شده و قبل از خوابیدن، دقیقا بدانید فردا چه چیزی را در کجا میل خواهید کرد. اگر برای روز بعد خود برنامه نداشته باشید، تا به خودتان بیایید، ساعت 3 بعد از ظهر بوده و ناچارا و از روی گرسنگی واقعی، غذای ناسالمی را نوش جان خواهید کرد. منظور از غذای ناسالم، هر غذایی است که طبق برنامه نبوده و برعکس روند لاغری شما باشد. پس خیلی طبیعی است که اگر ندانید فردا نهار چه چیزی باید بخورید، احتمال دارد که به سرعت از اسنپ فود، غذا سفارش دهید و یا به نزدیکترین رستوران محل سر بزنید.

    نقش فریزر و یخچال در کاهش وزن بدون بازگشت

    یخچال، کابینت خوراکی‌ها، میز پذیرایی و … از جمله مکان‌هایی هستند که در مواقع پرخوری احساسی، به سرعت خوراکی‌های جذاب اما مضر را در پیش روی شما قرار می‌دهند. پس قبل از اینکه دچار پرخوری احساسی شوید، محیط را امن کنید! روی میز پذیرایی به جای پفک و چیپ، میوه و خشکبار مقوی قرار دهید. برای چند وعده، غذای مقوی و کم کالری در یخچال یا فریزر آماده داشته باشید تا اگر واقعا گرسنه بودید از آنها میل کرده و دنبال شماره تلفن فست فودی یا رستوران نباشید. کنترل رفتار و تغذیه، خصوصا در زمان پرخوری احساسی چیزی است که کاهش وزن بدون بازگشت را تضمین می‌کند.

    بیشتر بخورید!

    شاید فکر کنید که لاغری فقط بخاطر کم خوردن است، هم درست فکر می‌کنید و هم اشتباه می‌کنید! خوردن مستمر در طول روز، به حفظ سطح قند خون و کنترل پرخوری احساسی کمک می‌کند. بنابراین، شما باید تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید و در طول روز، هیچوقت نگذارید که معده خالی شود. صد البته که منظور ما، پر کردن معده با چیپس و پفک یا بیسکوییت و کیک نیست! پژوهش‌ها نشان داده است که فرد باید هر سه (الی چهار) ساعت یکبار، مواد غذایی دریافت کند تا از گرسنگی بیش از حد، جلوگیری شود. خوراکی‌های حجیم با کالری و انرژی کم، بهترین گزینه‌ها برای خالی نماندن معده و کاهش وزن بدون بازگشت است.

    عدد طلایی 3 در کاهش وزن بدون بازگشت

    عدد طلایی 3 را در طول هفته رعایت کنید. تحقیقات بعمل آمده در سطح جهانی نشان داده است که ترک کردن و حذف رستوران یا غذاهای چرب و جذاب، فقط به صورت مقطعی باعث لاغری می‌شود. بعد از مدت کوتاهی، فرد به لایف استایل قبلی بازگشته و نه تنها به وزن قبلی بازمی‌گردد، حتی ممکن است وزن خود را بیشتر از قبل کند. بنابراین، هیچ چیز از خورد و خوراک نباید حذف شود، بلکه باید کنترل شود. پس اینجاست که عدد 3 خودنمایی می‌کند.

    برای اینکه از لاغری دائمی مطمئن شوید، در هفته نهایتا 2.5 بار به رستوران بروید و نهایتا هم 0.5 بار غذاهای فست فودی میل کنید. مثلا هر دو هفته، پنج بار از رستوران غذا میل کنید و یک بار فست فود بخورید. بدین صورت، بدن و روان شما احساس محدود شدن نکرده، پرخوری احساسی و نیاز به قانون شکنی (قوانین فردی در خصوص لاغری) کمتری در خود احساس خواهید کرد.

    از خاصیت فلاونوئیدها غافل نشوید

    اگرچه تمامی میوه‌ها و سبزیجات برای رژیم غذایی سالم و لاغر کردن مفید هستند، اما خوراکی‌های سرشار از فلاونوئیدها اثربخشی شگفت‌انگیزی برای کاهش وزن بدون بازگشت دارند. موز، توت فرنگی، انگور، گلابی، پیاز، فلفل و کرفس جزو خوراکی‌های سرشار از فلاونوئید هستند و حتما به آن‌ها توجه کنید. پژوهشی در سال 2016 میلادی بر روی 124 هزار فرد میانسال و مسن انجام گرفت و اثربخشی این مواد در لاغری به اثبات رسید، فلاونوئیدها نه تنها مانع از تورم و پف کردگی بدن می‌شوند، بلکه فرآیند جذب و انباشت چربی را تا حد بسیار زیادی کند و حتی متوقف می‌کنند.

    دومین گام به سوی کاهش وزن بدون بازگشت

    تاکید ما در گام اول کاهش وزن بدون بازگشت بیشتر بر روی خورد و خوراک بوده است. همانطور که مشاهده کردید، هیچ ممنوعیتی در کار نیست و در حقیقت زندگی شما همانند گذشته ادامه داشته و فقط گوشه‌هایی از آن اصلاح شده است. در گام دوم، تمرکز بر روی فعالیت‌های بدنی خواهد بود. هنگامیکه ورود میزان کالری به بدن کنترل شود، با بالا بردن کالری مصرف شده، راه برای لاغری دائمی باز خواهد شد.

    فعالیت بدنی

    اگرچه کاهش وزن بدون بازگشت بدون هیچگونه فعالیت بدنی (ادامه دادن به روال قبلی زندگی) امکان پذیر است، اما برای بهبود نتیجه‌ی کار و لاغری بیشتر و بهتر، حتما باید ورزش کرد. همانطور که می‌دانید، بعد از لاغر شدن، امکان شل شدن پوست و نواحی مختلف بدن وجود دارد، اما ورزش کردن و تقویت عضلات، باعث رسیدن به فیزیک و بدنی مناسب شده که جذابیت شما را دو چندان خواهد کرد.

    اگرچه عموما فکر می‌کنند که تمرینات کاردیو بهترین گزینه برای لاغری است، اما در حقیقت، آنچه باعث حفظ وزن (پس از لاغری) می‌شود، ترکیب تمرینات کاردیو با اینتروال و استرانگ است. طبق تحقیقات بعمل آمده، کسانیکه یک ساعت از روز را به ورزش (پیاده‌روی، دوچرخه سواری، شنا و …) اختصاص دهند، کاهش وزن بدون بازگشت آنها تضمین می‌شود. علاوه بر این فعالیت روزانه، سعی کنید در هفته دو مرتبه، تمرینات کاردیو/اینتروال/استرانگ را دنبال کنید.

    برای کاهش وزن بدون بازگشت قدم بزنید

    بسیاری از ما به قدری تنبل شده‌ایم که حتی برای مسیرهای کوتاه نیز به دنبال تاکسی هستیم و یا هیچوقت از خودروی خود دور نمی‌شویم. این رفتار جزوی از لایف استایل امروزه‌ی ما شده که برای رسیدن به کاهش وزن بدون بازگشت باید آنرا رها کرد. هر زمان که توانستید، قدم بزنید. مطالعات نشان داده که 52 درصد از افرادی که لاغر کردند و لاغر ماندند، به این قانون پایبند هستند. اگر چند روز متوالی مجبور بودند (عجله داشتند) که با خودرو جابجا شوند، یک روز را کامل با دوچرخه و یا پیاده رفت و آمد کردند.

    صبح ها ورزش کنید

    همانطور که پیشتر گفتیم، دنبال کردن برنامه‌ی ورزشی روزانه برای حفظ وزن (پس از لاغری)، کاری است که باید انجام شود. حتما حس کرده‌اید که بعد از یک روزکاری طولانی، انرژی و انگیزه برای ورزش کردن بسیار کم خواهد شد. راهکارش ساده است: صبح‌ها یک ساعت و نیم زودتر از خواب بیدار شده و پیش از اینکه به سر کار بروید، ورزش کنید! هنگامیکه صبح (مثلا ساعت 5) از خواب بیدار شوید و کار دیگری برای انجام دادن نداشته باشید، احتمال اینکه ورزش را بپیچانید، بسیار کمتر است. پس بهترین زمان ورزش کردن برای اطمینان از کاهش وزن بدون بازگشت صبح زود است.

    برای ورزش برنامه ریزی کنید

    باز هم باید تاکید کنیم که همه چیز با برنامه ریزی بهتر است. در ابتدای شروع به کار، احتمالا سختتان باشد که صبح‌ها زودتر از قبل از خواب بیدار شوید، بنابراین، باید اول هر هفته، یک برنامه‌ی ورزشی برای کل هفته داشته باشید. اگر بدون برنامه و بصورت دلخواه سراغ پیاده روی یا ورزش بروید، تجربه (پژوهش‌ها) نشان داده که به احتمال زیاد، چندین جلسه را پیچانده و از آن پس دیگر دلسرد خواهید شد. حتی اگر باشگاه نمی‌روید و در خانه تمرین می‌کنید، حتما این کار را طبق یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده انجام دهید.

    کمتر پای تلویزیون بنشینید

    البته منظور دقیقا تلویزیون نیست! بلکه تلویزیون و دیگر دستگاه‌هایی که شما را به دنیای دیگری می‌برند (مثلا تلفن همراه هوشمند و اینستاگرام!). به گزارش NWCR، مشخص شد کسانیکه در طول هفته، 10 ساعت کمتر از بقیه پای تلویزیون، تلفن همراه و … می‌نشینند، می‌توانند وزن خود را 15 کیلوگرم بیشتر کم کنند. دلیل آن بسیار ساده است، اصولا وقتی که حواس ما به فیلم یا کلیپی پرت می‌شود، ناخودآگاه میل به خوراکی پیدا کرده و حتی اگر حواسمان هم نباشد، چیزی برای خوردن پیدا خواهیم کرد. علاوه بر آن، نشستن پای این دستگاه‌ها یعنی کم کردن فعالیت بدنی و این نیز باعث کم شدن فعالیت می‌شود.

    کنترل ذهن، آخرین گام

    تا بدین جای کار، دریافت انرژی (کالری) را کاهش دادیم و سوزاندن انرژی را افزایش دادیم. فقط یک عامل دیگر باقی می‌ماند که کاهش وزن بدون بازگشت را تضمین کند؛ ذهن. همانطور که در اوایل این مقاله به آن اشاره کردیم، ممکن است گاهی همنشین بد باعث شود که شما فکر کنید که چاق هستید، ولی در واقع کاملا هیکل مناسبی داشته باشید. بنابراین، قدرت ذهن، تلقین و حرف‌های دیگران را دست کم نگیرید. در این قسمت، به کنترل روان و ذهن می‌پردازیم تا در کنار یکدیگر، کاهش وزن بدون بازگشت را تجربه کنیم.

    خودتان را وزن کنید

    طبق تحقیق اخیری که در دانشگاه کرنل انجام گرفته است، خجالت کشیدن ترازو و اصطلاحا وزن نکردن خود ممکن است باعث افزایش وزن و برگشتن به حالت قبل از لاغری شود. آنطور که این پژوهش بیان می‌کند، وزن کردن روزانه و ثبت آن به شما کمک می‌کند تا انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشید. هر روز و در زمان ثابت (مثلا 10 صبح) یکبار خودتان را وزن کنید و آن را در دفترچه خود یادداشت کنید. در این متد، شما مجبور خواهید شد که روزانه روند پیشرفت خود را ثبت کرده و به آن توجه کنید. این عمل از لحاظ روانی، شما را به برنامه‌ی کاهش وزن بدون بازگشت مقید می‌کند.

    قانون طلایی بشقاب را رعایت کنید

    در بسیاری از متدهای رژیمی، شما همواره باید میزان کالری دریافتی را شمرده و حواستان به میزان مصرف هرچیز باشد. اما در قانون طلایی بشقاب، به صورت ذهنی و روانی و بدون حساب و کتاب، شما کالری را کم خواهید کرد. در این روش، در هر وعده‌ی غذایی اصلی، شما ابتدا نصف بشقاب را با سبزیجات بدون نشاسته (مثل هویج، کلم بروکلی و کلم پیچ) پر کنید. یک چهارم بشقاب را نیز با کربوهیدرات‌های تصفیه نشده همانند لوبیا، سیب زمینی شیرین و غلات کامل اختصاص دهید و باقی بشقاب را نیز به پروتئین‌های بدون چربی اختصاص دهید.

    مصرف مواد فیبردار همانند میوه‌ها در سایر وعده‌های غذایی به هیچ عنوان فراموش نشود. همانطور که می‌دانید، مواد حاوی فیبر به دلیل حجم بالا، کالری کم و زمان نسبتا زیاد برای هضم، یکی از بهترین مواد غذایی برای به تعویق انداختن احساس گرسنگی هستند، پس از آن‌ها غافل نشوید.

    نقش دوست/گروه در کاهش وزن بدون بازگشت

    شاید باورتان نشود، اما محققان دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که دوست صمیمی شما و وزن وی، تا 50 درصد می‌تواند باعث تغییر وزنی شما شود. اگر رفیق صمیمی شما چاق باشد، احتمال اینکه شما نیز به چاقی مبتلا شوید بیش از 50 درصد (57 درصد) افزایش پیدا می‌کند. البته این نکته طبیعی است، فرض کنید دوست صمیمی شما علاقه‌ی بسیار زیادی به فست فود (همبرگر و پیتزا) داشته باشد و هر زمان که با وی ملاقات می‌کنید، در یک فست فودی نشسته باشید! خواه یا ناخواه شما نیز عادت غذایی خود را کنار گذاشته و با دیدن تمایل وی به صرف یک ساندویچ بزرگ، شما هم وسوسه می‌شوید تا چیزی میل کنید.

    بنابراین، برای اینکه مطمئن شوید که کاهش وزن شما بدون بازگشت است، حتما گروه یا حداقل یک دوست پیدا کنید که مایل و در حقیقت علاقه‌ی زیادی به ورزش رعایت لایف استایل سالم داشته باشد. اینگونه نه تنها به برنامه‌ی غذایی و ورزشی خود پایبند می‌مانید، بلکه از ورزش کردن (و همزمان همنشینی با دوست صمیمی)، لذت خواهید برد.

    امیدواری مهمترین امر در کاهش وزن بدون بازگشت

    لاغر شدن یک پروسه‌ی یک شبه یا یک هفته‌ای نیست که هر روز از روند پیشرفت خود رضایت داشته باشید. ممکن است بعضی روزها بر روی ترازو رفته و حتی چند صد گرمی اضافه کرده باشید. این امر کاملا طبیعی بوده و نباید به هیچ عنوان باعث دلسردی شما شود. نوسانات وزن بدن در طول روز و حتی ماه و هفته، کاملا طبیعی است، آنچه که باید به آن توجه کنید، میانگین وزن در طول هفته‌های مختلف است. یادتان باشد که کاهش وزن بدون بازگشت یک مسابقه‌ی سرعتی نیست، بلکه بیشتر شبیه به یک ماراتن بوده که باید تا آخرین قدم، انرژی و انگیزه‌ی خود را حفظ کنید.

    کاهش وزن بدون بازگشت تضمینی

    با خواندن این مقاله، متوجه شده‌اید که چطور باید لایف استایل خود را اصلاح کنید، چه چیزی را بیشتر و چه چیزهایی را کمتر بخورید، در چه زمانی بخورید و چه فعالیت‌هایی را با چه تفکری دنبال کنید. اما اگر هنوز در اجرای گام به گام این کار مشکل دارید، پکیج روزانه کاهش وزن بدون بازگشت را تماشا کنید تا برنامه‌ی هر روز شما، آماده شده باشد و فقط کارهای بیان شده در آن روز را دنبال کنید. این پکیج، بر مبنای پژوهش‌های علمی و تجربیات افراد مختلف نگارش شده و کاملا آزمایش شده و مطمئن است.

    کاهش وزن بدون بازگشت خصوصا برای افراد بسیار چاق، کاملا امکان ذیر است.

    طبق پژوهشی تازه که در مجله واشنگتن پست نوشته شده، عزم و اراده می‌تواند باعث بازگشت به وزن معمول شود. طبق این تحقیق، از هر 124 زن بسیار چاق و از هر 210 مرد بسیار چاق، یک نفر با عزم و اراده‌ی جدی، می‌تواند به وزن نرمال بازگردد.

    عوامل متعددی برای رسیدن به وزن مطلوب اثرگذارند. اما سه عامل مهم آن به شرح زیر است:

    • در پروسه‌ی کاهش وزن بدون بازگشت کاملا با خودتان صادق باشید و خودتان را کنترل کنید.
    • تکرار مسیر دیگران باعث موفقیت شما نیست. فقط خودتان می‌توانید و باید مسیر جدید و زیباتری را برای خودتان ایجاد کنید.
    • رسیدن به وزن نرمال و داشتن یک زندگی سالم باید بالاترین اولویت زندگیتان باشد.

    کاهش وزن بدون بازگشت مجموعه‌ای از اصلاحات فردی (تغذیه، فعالیت، معاشرت و ...) بوده که به ما کمک می‌کند تا با کاهش وزن دائمی، زندگی سالمتر و شادتری را ایجاد کنیم. این پروسه، پروسه‌ی یک هفته‌ای یا یک ماهه نبوده، بلکه باید همواره به آن پایبند بود.

    بدن انسان به همه‌ی مواد غذایی نیاز دارد. در رژیم‌های لاغری اصولی، هیچ چیز نباید به صورت کلی حذف شود. حذف چربی از رژیم غذایی باعث ریزش مو، ضعف سیستم ایمنی بدن، خشکی پوست و ... می‌شود. در رژیم‌های غذایی مدرن، چربی حذف نشده بلکه مصرف آن کنترل شده بوده و از نوع مونوآنسچوریتدها و پولی‌آنسچوریتدها خواهد بود.

    یکی از بهترین شاخص‌های ارزیابی سلامت وزن/قد، محاسبه‌ی BMI است. اگر نتیجه‌ی BMI شما بین 18.5 تا 24.9 باشد، وزن شما نرمال بوده و جای نگرانی نیست. محدوده‌ی بین 25 الی 29.9 در BMI، به عنوان محدوده‌ی چاقی و یا دارای اضافه وزن، لحاظ می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *