درمان یا رفع گودی کمر و افزایش قد تا چندین سانتی متر

4.2/5 - (12 امتیاز)

اگه میخوای قدت بلندتر بشه ویدئو زیر رو حتما نگاه کن!

181 هزار تومان

درمان یا رفع گودی کمر و افزایش قد تا چندین سانتی متر

گودی کمر که عموما بخاطر عدم رعایت لایف استایل مناسب در زندگی اتفاق افتاده و به ندرت ناشی از بیماری‌های دیگر است، نه تنها باعث احساس درد در نواحی مختلف بدن خصوصا در کمر می‌شود، بلکه می‌تواند تا چندین سانتی‌متر نیز از بلندای قامت افراد کم کند. حرکات اصلاحی و دنبال کردن لایف استایل مناسب، یکی از بهترین روش‌های رفع گودی کمر و افزایش قد همزمان است. در این مقاله، در خصوص این ناهنجاری بدنی و امکان بلندتر شدن صحبت خواهیم کرد.

درمان یا رفع گودی کمر و افزایش قد تا چندین سانتی متر
    Add a header to begin generating the table of contents
    4.2/5 - (12 امتیاز)
    نام بیماری گودی کمر
    علت بیماری عموما لایف استایل غلط
    نشانه و علائم انحنای بیش از حد در قسمت فوقانی یا تحتانی ستون فقرات
    درمان حرکات اصلاحی

    گودی کمر چیست

    در یک مقاله جامع و کامل در خصوص گودی کمر و انواع گودی کمر به تفصیل صحبت کرده‌ایم. در اینجا بیشتر قصد داریم تا برروی رفع گودی کمر و افزایش قد تمرکز کنیم و دلایلی که باعث کاهش قامت افراد مبتلا به این بیماری میشود را بیان کنیم. اما برای مرور بد نیست که بدانید گودی کمر بیماری‌است که در آن، انحنای ستون فقرات (در قسمت فوقانی یا تحتانی)، بیشتر از حالت معمول شده و همین امر باعث ایجاد شکلی S مانند در قسمت بالایی بدن افراد می‌شود. این ناهنجاری بدنی می‌تواند پیشرفت کرده و تبدیل به قوز کمر شده و تا حد 20 سانتی‌متر نیز از بلندای قامت کم کند. برای فهم بهتر اثر گودی کمر بر افزایش قد به تصویر زیر دقت کنید.

    رفع گودی کمر و افزایش قد

    رفع گودی کمر

    اگر دلیل ایجاد گودی کمر، بیماری خاصی نبوده و صرفا لایف استایل نامناسب بوده باشد، به سادگی و با چند حرکت اصلاحی در منزل می‌توان این حالت را بین برد و علاوه بر رفع گودی کمر افزایش قد را نیز مشاهده کرد. این حرکات با نام حرکات اصلاحی شناخته شده که با تمرین و ممارست، انحنای بیش از حد ستون فقرات را از بین برده و گودی کمر را درمان می‌کنند. حرکات اصلاحی امروزه بخشی از علم پیشرفته فیزیوتراپی بوده و توانسته وارد بسیاری از ورزش‌های جسمی شود. برای مشاهده حرکات اصلاحی مورد نیاز برای رفع گودی کمر، می‌توانید مقاله اصلاح ناهنجاری های قامتی و افزایش قد را مطالعه نمایید.

    هنگامیکه گودی کمر از بین برود و ستون فقرات به حالت طبیعی خود بازگردد، ضخامت و فاصله‌ی مهره‌های ستون فقرات نیز افزایش یافته و مجددا افزایش قد اتفاق می‌افتد. اصلاح ناهنجاری‌های قامتی باید در تمام مدت روز و حتی هنگام خوابیدن دنبال شده تا فشارهای آنی و ناصحیح به بدن وارد نشود. با دنبال کردن حرکات اصلاحی، بسیاری از دردهای مفاصل و ساییدگی غضروفی نیز از بین رفته و در کل، سلامت جسمانی بهبود پیدا خواهد کرد.

    افزایش قد با اصلاح ستون فقرات

    همانطور که پیشتر نیز بیان شد، افزایش قد با اصلاح ستون فقرات نیز امکان پذیر است. در طول روز و در اثر وارد کردن فشارهای زیاد، ستون فقرات بیشتر از اندازه معمول فشرده شده و در صورتیکه استراحت کافی انجام نگیرد، ستون فقرات قادر به بازگشت به حالت قبلی خود نخواهد بود. این کار ممکن است تا جایی ادامه یابد که قد فرد تا چندین سانتی‌متر کوتاه‌تر شود. اما در نقطه مقابل، ورزش کردن و خصوصا بارفیکس رفتن (آویزان ماندن) به مدت 3 الی 4 دقیقه در طول روز، فشار را از ستون فقرات کاسته و باعث افزایش ضخامت و فضای بین مهره‌های آن می‌شود. کشیده شدن ستون فقرات و تکرار آن در طول هفته و ماه، به افزایش قد بعد از سن بلوغ کمک قابل توجهی خواهد کرد.

    با رفع گودی کمر چند سانتی متر به قد اضافه میشود؟

    نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که آویزان ماندن یا همان بارفیکس رفتن، می‌تواند تا 12 سانتی‌متر به قد افراد اضافه کند. این تحقیقات نشان داده‌اند که تکرار ورزش آویزان ماندن به مدت روزانه 15 دقیقه (سه مرتبه هر مرتبه 5 دقیقه)، می‌تواند در طولانی مدت، باعث افزایش قد به این مقدار شود. در کنار این ورزش‌ها، گودی کمر نیز بخاطر تغییر انحنای ستون فقرات، ممکن است تا 20 سانتی‌متر باعث کوتاهی قامت شود (در موارد حاد). اما در صورت دنبال کردن حرکات اصلاحی (از جمله بارفیکس رفتن) و همچنین رفع گودی کمر می‌توان به صورت معمول افزایش قد بین 5 تا 10 سانتی‌متر را انتظار داشت.

    تاثیر گودی کمر بر قد

    گودی کمر اگر چه به خودی خود یک بیماری مجزا و مستقل از قد و قامت است، اما در حقیقت یکی از علت‌های اصلی کوتاهی قامت است. درمان و رفع گودی کمر تاثیر مستقیمی بر افزایش قد داشته و علاوه بر آن، مانع از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های قامتی دیگر نیز می‌شود. بخشی از سرگذشت یکی از افرادی که به این بیماری مبتلا بود و توانست آن را با کمک حرکات اصلاحی از بین برده و چند سانتی متری نیز به قد خود اضافه کند را در زیر بخوانید:

    بنابراین رفع گودی کمر، اصلاح ناهنجاری های قامتی، اصلاح ستون فقرات و … نه تنها باعث از بین رفتن دردهای موضعی شده، بلکه با افزایش قد هم همراه است. در حقیقت ورزش های اصلاحی یک تیر و دو نشان است!